Η ΔΡΑΣΗ

Πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών Erasmus+

ΤΙΤΛΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ:

Η αναγκαιότητα εκπαίδευσης των μελών της ΕΕΚ στον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό ως δεξιότητα για την επαγγελματική, οικονομική και προσωπική ευημερία τους και την μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Κωδικός προγράμματος: 2022-1-EL01-KA122-VET-000076883 


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Το 5ο ΕΚ Γ΄Αθήνας ξεκίνησε την προετοιμασία υλοποίησης του εγκεκριμένου σχεδίου κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο « Η αναγκαιότητα εκπαίδευσης των μελών της ΕΕΚ στον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό ως δεξιότητα για την επαγγελματική, οικονομική και προσωπική ευημερία τους και την μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων».

Ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός είναι μια βασική δεξιότητα, απαραίτητη στα μέλη της κοινωνίας που δραστηριοποιούνται σε όλο και πιο περίπλοκο οικονομικό τοπίο. Είναι πλέον γεγονός ότι οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βρουν αποτελεσματικές προσεγγίσεις για τη βελτίωση του επιπέδου χρηματοοικονομικής παιδείας του πληθυσμού και την καθοδήγηση του με μια εθνική στρατηγική για εκπαίδευση στα οικονομικά, για την παροχή ευκαιριών μάθησης καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου. Αν επιθυμούμε να διαμορφώσουμε αύριο μια νέα κοινωνία συνειδητοποιημένων και χρηματοοικονομικά εγγράμματων πολιτών η προσπάθειά μας πρέπει να ξεκινήσει σήμερα από τα παιδιά. Εντάσσοντας οικονομικές και επιχειρηματικές έννοιες στα μαθήματα ειδικότητας, θα τους βοηθήσουμε στο επαγγελματικό τους ξεκίνημα. Η Οικονομική συμπεριφορά ενός ατόμου έχει σημαντικό αντίκτυπο στον επαγγελματικό του προσανατολισμό, στην προσαρμογή του στις τρέχουσες χρηματοοικονομικές αλλαγές και στην οικονομική του ευημερία.

Για να μπορέσουμε να καλύψουμε τις παραπάνω ανάγκες, κρίνεται απαραίτητη η κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Το 5ο ΕΚ Γ ΑΘΗΝΑΣ έχει αναπτύξει μια κουλτούρα προώθησης της καινοτομίας και ενίσχυσης της προσωπικής & επαγγελματικής ανάπτυξής τους. Η απόκτηση γνώσεων, ικανοτήτων, η ενίσχυση εγκάρσιων & επαγγελματικών δεξιοτήτων, επιτυγχάνεται με την επαφή των εκπαιδευτικών με προηγμένα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα που έχουν επικεντρώσει την εκπαιδευτική τους πολιτική στην αναβάθμιση και την ενίσχυση της ΕΕΚ. 

Στο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν 10 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επιλέχθηκαν σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης, όπως αυτά είχαν διατυπωθεί στην σύνταξη της πρότασης. Οι εκπαιδευτικοί θα μεταβούν στο Ελσίνκι από τις 21 έως τις 28 Απριλίου 2024. 


ΣΤΟΧΟΙ:

1. Στοχεύουμε στην κατανόηση οικονομικών εννοιών, πληροφοριών και στην ανάπτυξη χρηματοοικονομικών δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να πραγματοποιούν τις πλέον συνετές προσωπικές και επαγγελματικές επιλογές

2. Αναζητούμε προτάσεις σχεδιασμού κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εργαλείων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης και ενίσχυση των οικονομικών δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού.

3. Προσδοκούμε την ομαλή ένταξη των μαθητών διαφορετικών εθνοτήτων σε ένα νέο χρηματοκοινωνικό περιβάλλον, δίνοντας έμφαση στην χρηματοοικονομική παιδεία για την βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου.


ΦΟΡΕΑΣ:

Το 5ο Ε.Κ. πριν επιλέξει τον φορέα υποδοχής, ενημερώθηκε για τις ευρωπαϊκές χώρες που έχουν εισάγει στο εκπαιδευτικό τους σύστημα μαθήματα σχετικά με τον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό. Ήρθε σε επαφή με τους αρμόδιους φορείς σε κάθε χώρα και διερεύνησε την σχετική εμπειρία της χώρας, το μέγεθος της εφαρμογής του προγράμματος ανά βαθμίδα εκπαίδευσης καθώς και τις σχετικές έρευνες με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ανά χώρα. Με βάση αυτά τα κριτήρια και ελέγχοντας τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα των φορέων υποδοχής άλλων ευρωπαϊκών χωρών, διαπίστωσε ότι η καταλληλότερη είναι η Φινλανδία και ότι ο εκπαιδευτικός οργανισμός VISITEDUFINN διαθέτει την οργάνωση, την επιστημονική πληρότητα, την ικανότητα των στελεχών, το κύρος και την εμπειρία για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού στα προγράμματα σπουδών των σχολείων του εκπαιδευτικού οργανισμού, καθώς και η εφαρμογή αντίστοιχων πιλοτικών προγραμμάτων που έχουν ενσωματωθεί σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες εκπαίδευσης -όπως το πρόγραμμα «Company Village» όπου οι μαθητές μαθαίνουν για τη σπουδαιότητα των οικονομικών τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική τους ζωή- ήταν ένας άλλος πολύ βασικός παράγοντας για τη μελλοντική μας συνεργασία. Τέλος η πληρότητα του προγράμματος της επιμόρφωσης και η ταύτισή του με τους στόχους της πρότασής μας, ήταν καταλυτικός παράγοντας για την επιλογή του.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Το πρόγραμμα κατάρτισης στον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό για Εκπαιδευτικούς έχει ως πυρήνα την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο εφαρμόζεται η χρηματοοικονομική παιδεία στην ΕΕΚ, συνεπώς οι άξονες και οι δραστηριότητες στα οποία εστιάζει είναι:

1. Το Θεωρητικό μέρος θα παρουσιαστεί από ειδικευμένους συνεργάτες του φορέα σε κατάλληλους τεχνολογικά χώρους, με τα εξής θέματα:

• εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας

• τρόποι υποστήριξης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού (δομή, προγράμματα σπουδών, νομοθεσία, ρόλος των εκπαιδευτικών ως εκπαιδευτών/συντονιστών, εκπαιδευτικές στρατηγικές και πολιτικές) στο εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία

• επιδράσεις της πανδημίας στην ΕΕΚ και τρόποι αντιμετώπισης των επιπτώσεων. Πώς επηρέασε ο COVID-19 τους μαθητές

• μεθοδολογίες με τις οποίες ο εκπαιδευτικός μπορεί να διευκολύνει τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση των εφήβων προκειμένου να τους εξοπλίσει με βασικές δεξιότητες

• περιγραφή βασικών χρηματοοικονομικών εννοιών (επιχειρηματικότητα, αποταμίευση, επενδύσεις, δανεισμός, ασφάλιση, φιλανθρωπία κλπ) και ενσωμάτωσή τους στα μαθήματα ειδικότητας

• ανάπτυξη δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση χρηματοοικονομικών εννοιών στα μαθήματα των ειδικοτήτων τους

• διδασκαλία χρηματοοικονομικής παιδείας για ευάλωτες κατηγορίες μαθητών (χαμηλού βιοτικού επιπέδου και μετανάστες/πρόσφυγες)

2. Επισκέψεις σε σχολεία ώστε να δούμε πώς γίνεται η χρηματοοικονομική διδασκαλία και να λάβουμε μέρος σε βιωματικά εργαστήρια.

3. Επισκέψεις σε οργανισμούς που προάγουν τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό και γνωρίζουν τους κανόνες της νέας εποχής για τα χρηματοοικονομικά προϊόντα ώστε να μας βοηθήσουν να εναρμονιστούμε με αυτούς.

• Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν πολιτιστικές επισκέψεις στα κυριότερα αξιοθέατα της περιοχής ώστε να έρθουμε σε επαφή με τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Φινλανδίας.


5ο ΕΚ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Αχιλλέως & Χασιάς 123, Ίλιον 131 22

Τηλ : 210.2639976 
 

email: @5sek-g-athin.att.sch.gr

Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε